Vandaag was de eerste dag dat ik in de groep kwam. De groep bestond uit ongeveer 7 cursisten. Eerst maakten we kennis met elkaar en met de docent. Daarna begon de les.
De docent zei dat we, tijdens deze les, uitleg over communicatie zouden krijgen want, zei hij, communicatie is belangrijk. Daarvoor heeft hij een aantal punten op het bord geschreven.
communicatie = zenden – ontvangen
55% = lichaamstaal
37% = stem
8% = woorden
Toen hebben we geoefend door een Antal zinnen uit te spreken zoals: ik vind koken leuk; ik houd van fietsen maar ik heb er een hekel aan als het regent.
Na deze oefening moesten we negatieve en positieve woorden nazeggen. Negatieve woorden zijn B.v. vervelend, oorlog, ziekten, angst, verdrietig, fraude, slachtoffers, dreigen, ongeluk, ramp, misverstand, afschuwelijk, pijn, racisme, lelijk, ruzie. Positieve woorden zijn B.v. leuk, mooi, gefeliciteerd, genieten, vrolijk, prachtig, gezellig, prima, gezond, blij.
Tenslotte werd de groep in twee groepen verdeeld. Elke groep moest twee woorden bedenken. De andere groep moest vragen stellen en proberen het juiste antwoord erop te vinden.
Als huiswerk kregen we het volgende opdracht: hoeveel keer hebben jullie deze week woorden als "mooi", "leuk" of "prachtig" gehoord.
De docent zei dat we, tijdens deze les, uitleg over communicatie zouden krijgen want, zei hij, communicatie is belangrijk. Daarvoor heeft hij een aantal punten op het bord geschreven.
communicatie = zenden – ontvangen
55% = lichaamstaal
37% = stem
8% = woorden
Toen hebben we geoefend door een Antal zinnen uit te spreken zoals: ik vind koken leuk; ik houd van fietsen maar ik heb er een hekel aan als het regent.
Na deze oefening moesten we negatieve en positieve woorden nazeggen. Negatieve woorden zijn B.v. vervelend, oorlog, ziekten, angst, verdrietig, fraude, slachtoffers, dreigen, ongeluk, ramp, misverstand, afschuwelijk, pijn, racisme, lelijk, ruzie. Positieve woorden zijn B.v. leuk, mooi, gefeliciteerd, genieten, vrolijk, prachtig, gezellig, prima, gezond, blij.
Tenslotte werd de groep in twee groepen verdeeld. Elke groep moest twee woorden bedenken. De andere groep moest vragen stellen en proberen het juiste antwoord erop te vinden.
Als huiswerk kregen we het volgende opdracht: hoeveel keer hebben jullie deze week woorden als "mooi", "leuk" of "prachtig" gehoord.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten