We waren vandaag met z'n drieen in de klas (mijn docent, een van mijn medecursisten en ik). De andere medecursisten waren, misschien door het slechte weer, niet gekomen.
De docent zei: "We gaan vandaag een spelletje doen" en hij haalde een aantal spullen uit de doos. Er waren in de doos een rond blijke met gekleurde glazen stenen, twee stapels leerzame spelkaarten en een aantal dobbelstenen. De naam van het spel is Grenzeloos spel. De docent vertelde ons hoe we moesten spelen. We gingen spelen en toen kwam mevrouw Renee de klas binnen. Ze is coach Taal & Integratie, heel actief, creatief en een bekende persoon binnen VluchtelingenWerk Rijswijk en in het wijkcentrum Stervoorde. Ze zei dat een aantal cursisten zich ziek hadden gemeld en dat een cursiste misschien later zou komen. "Jullie kunnen beter nog even wachten omdat ze meestal te laat komt" zei ze. Onze docent vond dat we tijd hadden voor een rollenspel: Een klant komt bij de groenteman/vrouw.
We hadden de rollen tussen ons drieen verdeeld. We leerde de goede regels in een gesprek om iets te kopen of te verkopen. Goede middag mevrouw of meneer. Wat kan ik voor u doen? - Heeft u voor mij 2 kilo uien? / Natuurlijk - Hoe duur is de bloemkool? - Heeft u spinazie? / Ja zeker - Hoe duur is dat? / 2 euro per kilo - Mag het 2,20 euro zijn? / Dat is goed - Anders nog iets? / Verder heb ik niets nodig - Hoeveel moet ik betalen? enzovoort… Zo hebben we geleerd hoe en op welke manier we iets kunnen kopen en wat we dan moeten zeggen. Dit rollenspel duurde bijna een uur maar mijn medecursiste kwam niet. Dus daarna speelden we met het spel.
"Grenzenloos Spel" is een leuk spel en het was nieuw voor ons. We hebben over het heden en het verleden en over onze eigen wensen gepraat.
We moesten een kwartier eerder naar huis omdat onze docent een afspraak had.
De docent zei: "We gaan vandaag een spelletje doen" en hij haalde een aantal spullen uit de doos. Er waren in de doos een rond blijke met gekleurde glazen stenen, twee stapels leerzame spelkaarten en een aantal dobbelstenen. De naam van het spel is Grenzeloos spel. De docent vertelde ons hoe we moesten spelen. We gingen spelen en toen kwam mevrouw Renee de klas binnen. Ze is coach Taal & Integratie, heel actief, creatief en een bekende persoon binnen VluchtelingenWerk Rijswijk en in het wijkcentrum Stervoorde. Ze zei dat een aantal cursisten zich ziek hadden gemeld en dat een cursiste misschien later zou komen. "Jullie kunnen beter nog even wachten omdat ze meestal te laat komt" zei ze. Onze docent vond dat we tijd hadden voor een rollenspel: Een klant komt bij de groenteman/vrouw.
We hadden de rollen tussen ons drieen verdeeld. We leerde de goede regels in een gesprek om iets te kopen of te verkopen. Goede middag mevrouw of meneer. Wat kan ik voor u doen? - Heeft u voor mij 2 kilo uien? / Natuurlijk - Hoe duur is de bloemkool? - Heeft u spinazie? / Ja zeker - Hoe duur is dat? / 2 euro per kilo - Mag het 2,20 euro zijn? / Dat is goed - Anders nog iets? / Verder heb ik niets nodig - Hoeveel moet ik betalen? enzovoort… Zo hebben we geleerd hoe en op welke manier we iets kunnen kopen en wat we dan moeten zeggen. Dit rollenspel duurde bijna een uur maar mijn medecursiste kwam niet. Dus daarna speelden we met het spel.
"Grenzenloos Spel" is een leuk spel en het was nieuw voor ons. We hebben over het heden en het verleden en over onze eigen wensen gepraat.
We moesten een kwartier eerder naar huis omdat onze docent een afspraak had.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten